beautystyyle

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Viktoria Paulina - 15 augusti 2011 20:22

Nej det gör jag inte. Nu på sommar lovet har jag inte alls sminkat mig ofta..

Och när skolan börjar så kommer jag vila ansiktet på helgerna.

Jag rekomenderar att iallafall ha minst en dag i veckan, då du inte har något smink överhuvudtaget!


Bild på mig utan smink, har bara denna så den får duga :)


    

var tvungen att göra den som miniatyr, annars hade den vart skitstor xd

men klicka på bilden om ni vill se större!

// Paulina

Av Viktoria Paulina - 15 augusti 2011 17:40

Hej :)

Vi hade tänkt att svara på beautyfrågor, en lista med 20 frågor om skönhet.

20 frågor - 20 dagar!

Vi tar varannan fråga, men det kan hända att båda svara på vissa frågor.

Paulina tar dom udda, och viktoria tar dom jämna. Så Paulina börjar idag/ikväll.

Enjoy!


  • Andvänder du smink varje dag?
  • Brukar du använda foundation? Isåfall, vilken är din färg och favorit? Flytande, fast eller mineral?
  • Var köper du din makeup?
  • Brukar du använda primer? Favoriten?
  • Vilken är din favoritconcealer?
  • Vilket är ditt favoritpuder?
  • Använder du bronzer? Vilket är favoriten?
  • Brukar du använda rouge? Favorit?
  • Vilken är din favoritfärg på ögonmakeup?
  • Vilken/vilka formula gillar du bäst på ögonskugga – krämskugga, fast, löspuder, matt, skir eller skimmer?
  • Vilken är din favoritmaskara?
  • Vilken är din bästa makeupborste/pensel?
  • Vilken är din favoritremover för ögonsmink?
  • Lista dina favoritpaletter med rouge och ögonskugga!
  • Lista ditt favoritläppstift, gloss och lipliner!
  • Vilka produkter finns alltid med i din sminkväska?
  • Om din sminksamling brann upp, vad skulle du sakna mest?
  • Berätta om din hudvårdsrutin!
  • Var förvarar du ditt smink? Visa din sminksamling!
  • Varför bloggar ni om skönhet?

     // Viktoria & Paulina

Ovido - Quiz & Flashcards