beautystyyle

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Viktoria Paulina - 18 augusti 2011 08:57

Ja , jag använder primer. 

Jag använder en primer till för glansig hy plus att sminket sitter bättre. 

Den är från lumene och ser ut såhär.

Detta är den enda primern jag har testat - den enda jag har. 

Tycker den funkar väldigt bra , den håller vad den lovar. 

Jag har endast primer i T-zonen , för det är där jag har en tendens att bli glansig. Jag köpte den på Lindex för 120kr. 

Om jag skulle få ge den poeng skulle den få 8/10. 


(För er som inte vet vad en primer är: 
Det finns olika slags primers , men de alla har gemensamt att sminket sitter mycket bättre. Man använder den efter sin ansiktskräm. Det finns olika primers för olika saker , tex sånna som tillför miniraler , mattar ner osv. 

Ögonprimer och läpp primer finns också , som får ögonskuggan att hålla bättre , och läppstiftet att hålla bättre. Man kan använda sin primer lite hur man vill, ha den bara för att matta ner (utan smink på sedan) , jag använde de förut, men nu använder jag det innan jag lägger på min mineralfoundation. )  


Hoppas ni lärde er något nytt!


Kram! /viktoria 

Ovido - Quiz & Flashcards